Osobiście w Twojej firmie przez 2 dni
Wdrożenie odbywa się w siedzibie Twojej firmy. Godziny pracy są dostosowane do specyfiki firmy na terenie której zainstalowane jest urządzenie STORMSHIELD. Osobisty kontakt z pracownikami działu IT klienta daje największą możliwość elastycznego podejścia do zagadnienia. Wdrożenie polecane szczególnie w sytuacji gdy z jakiegoś powodu wdrożenie zdalne nie wydaje się optymalne. Wdrożenie podzielone jest na dwa dni, pierwszy dzień to konfiguracja a drugi testy i strojenie konfiguracji. Drugi dzień jest moim zdaniem ważniejszy niż pierwszy bo to dopiero wtedy jesteśmy w stanie stwierdzić, że wdrożenie jest zamknięte.
Przedstawiony zakres wdrożenia na charakter orientacyjny, jeżeli potrzebna jest inna nie wymieniona funkcjonalność, zapytaj czy taka konfiguracja będzie możliwa.
Zakres wdrożenia
- szczegółowe omówienie polityki bezpieczeństwa stosowanej w przedsiębiorstwie oraz topologii sieci w kontekście możliwości urządzenia STORMSHIELD UTM – jest to jeden z kluczowych etapów wdrożenia na którym inżynier wdrożeniowy konsultuje z administratorami sieci zakres przyszłego wdrożenia, zastosowanych technik i funkcjonalności
- instalacja i konfiguracja oprogramowania zarządzającego/monitorujacego (Unified Manager, Real-Time Monitor, Event-Reporter) – w zależności od wersji firmware i modelu urządzenia UTM
- aktualizacja oprogramowania wewnętrznego (firmware)
- konfiguracja ustawień systemowych – czas, nazwa, automatyczne aktualizacje, itp.
- konfiguracja interfesów fizycznych i VLAN
- tworzenie obiektów zgodnych z topologią sieci klienta jak i wykorzystywanych usług
- konfiguracja routingu w tym również w sytuacji gdy klient posiada łącza od kilku dostawców internetowych koniguracja load balancingu
- konfiguracja serwera DHCP (w tym rezerwacji hostów) – w przypadku gdy klient będzie korzystał z serwera DHCP w STORMSHIELD
- konfiguracja DNS, DNS PROXY, NTP
- konfiguracja reguł zapory sieciowej
- konfiguracja translacji NAT (PAT, FORWARDING, BI-MAP (DMZ))
- konfiguracja PROXY HTTP, PROXY SMTP, PROXY POP3, PROXY FTP, PROXY HTTPS
- konfiguracja konfiguracja modułów antypamowego i antywirusowego
- konfiguracja filtra URL
- wdrożenie systemu certyfikatów (PKI)
- konfiguracja serwera IPSec VPN zapewniająca zdalny bezpieczny dostęp do zasobów instytucji dla administratora w oparciu o certyfikaty
- konfiguracja SSL VPN dla usługi terminalowej na serwerze MS Windows Server
- konfiguracja ASQ (IPS) celem dopuszczenia do ruchu usług takich jak np. komunikatory internetowe (Gadu-Gadu, Skype)
- testowanie wdrożonej konfiguracji
- zabezpieczenie konfiguracji: kopia zapasowa konfiguracji, wyrównanie partycji
Nie zostaniesz sam ze swoimi problemami
Nasza współpraca nie kończy się z chwilą wystawienia faktury. Przez 90 dni usługa jest objęta gwarancją, oznacza to, że gdy pojawią się sytuacje z którymi nie będziesz mógł sobie poradzić samodzielnie (np. jakaś usługa internetowa lub serwis webowy nie będą działały zgodnie z przyjętym scenariuszem wdrożenia) możesz poprosić o wsparcie w rozwiązaniu tego problemu.
Wsparcie udzielane jest telefonicznie, mailowo oraz bezpośrednio na urządzeniu (zdalne połączenie).
Procedury formalne i przebieg wdrożenia
- Omówienie konfiguracji, topologii sieci, polityki bezpieczeństwa IT przedsiębiorstwa
- Ustalenie terminu wdrożenie i godzin pracy
- Sporządzenie arkusza wdrożenia
- Zawarcie umowy na przeprowadzenie wdrożenia
- I dzień wdrożenia – implementacja konfiguracji
- II dzień wdrożenia – testowanie konfiguracji, strojenie IPS
- Podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego
- Wystawienie faktury VAT (płatność 14 dni)